Pagina's

maandag 20 april 2015

FRUIT INFUSED WATER



Ik ben helemaal gek op leuke potjes en bekers om uit te drinken, al helemaal in combinatie met gekleurde rietjes! Bij Hema en Xenos hebben ze op dit moment hele leuke potjes en rietjes te koop, dus ik moest meteen weer wat kopen natuurlijk. Als de zon schijnt is het belangrijk om veel te drinken, dus ik ben van plan om veel fruit infused water te gaan drinken de komende tijd! Ik heb een paar van mijn favoriete combi's op een rijtje gezet.

In deze blogpost zal ik drie verschillende 'smaken' fruit infused water laten zien. Fruit infused water maak je door water in een beker/glas/potje of wat dan ook te stoppen, hier fruit aan toe te voegen en een tijdje in te laten trekken in de koelkast. Niet alleen heel lekker, maar vaak hebben deze fruitcombi's ook nog eens een positief effect op je lichaam en gezondheid!


Allereerst een iets heel simpels maar heel lekkers: water met citroen. De citroen maakt het water net iets frisser en heeft bovendien een heleboel fijne bijwerkingen voor je gezondheid! Er wordt gezegd dat citroen zorgt voor een beter immuunsysteem, helpt met afvallen en voor een beter huid zorgt. Genoeg redenen dus om je dag te beginnen met een lekker glas citroen water!



De volgende combi is ook een klassieker: citroen, limoen en munt. Ook dit is een frisse combi en als je hem lang in laat trekken is de munt ook zeker goed te proeven. Zelf vind ik teveel munt niet fijn, dus voeg ik die vaak pas aan het einde toe! Op internet wordt deze combi vaak detox-water genoemd.



Ik sluit af met een vrolijke combinatie van framboos en limoen. Ik heb voor dit drankje gewoon diepvriesframbozen gebruikt omdat verse heel duur zijn. Smaakt ook prima! Ik heb op de foto het drankje pas net gemaakt, maar als je hem iets langer laat staan wordt het water helemaal roze door de framboos en is de smaak ook wat intenser.

Op internet zijn heel veel leuke combinaties te vinden, dus er valt eigenlijk altijd wel iets te maken met wat je in huis hebt. Komkommer wordt bijvoorbeeld ook veel gebruikt en ook aardbei is erg lekker! Wat vind jij de lekkerste combinatie voor fruit infused water, nog aanraders voor mijn volgende drankje?

De potjes/glazen die ik laat zien komen trouwen van Xenos (met oor) en Hema. Die van de Xenos is er op dit moment geloof ik niet, maar Hema heeft ook eentje met een handvat op dit moment voor €1,50!

- Liset

2 opmerkingen:

  1. Een vriendin van mij heeft precies hetzelfde potje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh so yummy vooral in de warme zomer!
    Heb nu best wel zin in water met citroen maar helaas nu geen citroenen.

    Good vibes,

    BeantwoordenVerwijderen