Pagina's

donderdag 19 maart 2015

VERRASSINGSVAKANTIE MET SRPRS.ME


Op vakantie gaan, wie houdt daar nou niet van? Of het nu een luie zon- en strandvakantie, stedentrip of actieve vakantie is, mij mag je altijd uitnodigen! Ik zou willen dat ik oneindig geld had om elke maand een leuk reisje te maken, maar helaas is dat niet het geval. Wel ontdekte ik laatst een super leuk reisbureau/organisatie waarmee ik zeker wel eens een vakantie wil gaan boeken!

Srprs.me is een organisatie die, zoals de naam al doet vermoeden, je wilt verrassen. Het idee is dat je online een vakantie boekt maar verder geen bestemming en accommodatie kiest. Pas op het vliegveld kom je erachter waar je eigenlijk heen gaat en zo is de reis een stuk spontaner en waarschijnlijk ook wel relaxter.


Je kan met Srprs.me kiezen tussen adventure, city tripping, broke, city worldwide en sunsation vakanties. Dit moet natuurlijk wel want de prijzen van vakanties kunnen nog wel eens verschillen. Je weet dus van tevoren wel op wat voor soort vakantie je gaat, maar de bestemming blijft een verrassing. Zelf zou ik eens een city trip willen boeken, omdat ik ten eerste heel erg hou van stedentripjes en deze ten tweede niet al te veel kosten (vanaf €220 voor 3 dagen). Ik zou er best wel van balen als ik €600 euro betaal voor een vakantie en deze uiteindelijk tegenvalt.
Met een city trip kun je kiezen tussen 3 of 4 dagen weg en vlieg je  naar een bestemming in Europa. Voor €220 heb je een retourvlucht en 2 nachten in een hotel inclusief ontbijt. Best goede deal toch?


Het doel van Srprs.me is dat mensen met een rustiger gevoel op vakantie gaan. Vaak worden vakanties van dag tot dag uitgeplant, waardoor je niet meer voor verrassingen zal staan. Een Srprs.me vakantie zal je naar plekken brengen waarvan je nooit had bedacht erheen te gaan. Srprs.me is ideaal voor control freaks die juist wat meer spontaan en relaxter willen leven. Doordat je vooraf niet weet waar je naartoe gaat kan je ook niet opzoeken hoe dicht je hotel bij de stad zit, waar de lekkerste restaurantjes zijn, wat de leukste activiteiten zijn etc. Dit kan je allemaal pas uitzoeken als je al op de locatie bent, waardoor je waarschijnlijk veel meer van de stad/het land zal zien en veel meer nieuwe mensen zal ontmoeten dan wanneer je je vakantie vooraf al helemaal uitgeplant hebt.

Er zitten natuurlijk ook wel wat nadelen aan Srprs.me. Hoe weten zij nou dat ze je naar een plek sturen die jij écht leuk vindt? Als je zelf je vakantie boekt kan je precies uitzoeken welk hotel je wilt en op welke locatie nou echt de leukste dingen te beleven zijn. Het is best een risicovol, als je eenmaal ergens bent kun je niet meer terug. Je kan echter wel aangeven waar je al bent geweest, zodat je niet ergens voor de tweede keer naar toe gaat. Dan is het hele verrassingseffect er wel een beetje vanaf.


Mij lijkt een Srprs.me vakantie echt ideaal. Ik ben geen enorme control freak, maar hou er wel van om alles eerst eens goed te bekijken en onderzoeken voordat ik iets ga doen. Ook word ik altijd heel erg nerveus van nieuwe en onbekende situaties, wat meestal nergens voor nodig is. Het lijkt mij echt wel een uitdaging om heel erg carefree en ontspannen op vakantie te gaan, maar ook super leuk!

Ik hoop binnenkort een review te kunnen schrijven over een Srprs.me vakantie dus hou de blog goed in de gaten!

Zou jij wel eens op een verrassingsvakantie willen gaan met Srprs.me? En wat zou je dan het liefste doen, een avontuurlijke of juist ontspannende vakantie? Laat het achter in de reacties!

- Tessa

3 opmerkingen:

  1. Jaa dit is zo leukk! Ik zou alle vakanties wel willen proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijk me ontzettend spannend maar ook heel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het klinkt super gaaf, maar ik zou het wel erg spannend vinden!

    BeantwoordenVerwijderen