Pagina's

woensdag 25 maart 2015

REVIEW: LUXE THEE


Op een dag gaat er bij ons thuis misschien wel bijna een heel doosje thee doorheen. Zelf drink ik meestal drie koppen thee per dag, en ook de andere gezinsleden zijn grootverbruikers. Meestal hebben we gewoon thee van Pickwick, maar ik kwam deze mooie 'luxe' thee al een paar keer tegen in de supermarkt en besloot nu op te testen of ze net zo lekker zijn als dat de verpakking mooi is!



Ik heb gekozen voor de Organic Lemon & Ginger Infusion van Clipper en de White Tea van English Tea Shop. Normaal gesproken drink ik altijd groene thee met citroen, maar deze keer wilde ik eens iets anders proberen!

Clipper | Lemon & Ginger Infusion
De verpakking van Clipper vind ik er heel leuk uit zien, elk doosje heeft een opvallende kleur en leuke tekeningetjes van de ingrediënten erop. Als de verpakking leuk is, heeft het product bij mij al meteen een streepje voor haha! Voor een doos met 20 theezakjes van Clipper betaal je bij de Jumbo €2,25.

Toen ik de aan de thee rook was ik eigenlijk een beetje teleurgesteld. De thee rook heel raar en eigenlijk ook helemaal niet lekker. Ik was al bang dat ik €2,25 had verspild aan 20 zakjes thee die niet te drinken zijn, maar het viel gelukkig mee! De thee bleek veel lekkerder te zijn dan hij rook, dat bewijst maar weer dat je niet aan eten (en drinken) moet ruiken. Zelf vond ik vooral de zoethout heel erg opvallend qua smaak, terwijl dit ingrediënt niet eens op de voorkant vermeld staat! Al met al heel tevreden over de thee, hij heeft een leuke verpakking, is 100% biologisch en fairtrade en smaak ook nog eens goed!





English Tea Shop | White Tea
Ik moet toegeven dat ik in de supermarkt deze alleen heb gekocht omdat ik de verpakking super leuk vond en de theepot erop zo schattig was. Toen ik thuis was kwam ik erachter dat het eigenlijk gewoon 'saaie' witte thee is zonder speciaal smaakje. Voor een doosje met 20 zakjes betaal je bij Jumbo €2,50.

Maar ach dat mag de pret niet bederven! Ik drink bijna nooit witte thee, dus ik wist niet heel goed wat ik ervan moest verwachten. Een voordeel is dat de thee maar heel kort hoeft te trekken, nog geen twee minuten! Ook deze thee rook niet heel lekker voordat ik hem in het gekookte water deed, maar viel uiteindelijk ook mee. In het water vond ik het een beetje naar gras ruiken. De smaak vond ik prima, lekker maar niet heel speciaal. Ik denk dat ik hem voor de smaak niet nog een keer zal kopen, maar de verpakking is wel zo leuk dat ik het liefst drie verschillende soorten thee van English Tea Shop naast elkaar op een plankje zou willen zetten als decoratie.

Tessa vond trouwens dat deze thee een beetje naar zeewier smaakte, op de goede manier dan. Zelf herkende ik deze smaak er niet echt in terug haha.




De Lemon & Giner thee van Clipper zou ik zeker opnieuw kopen, die was net zo lekker als dat de verpakking mooi is dus! De andere thee zou in minder snel opnieuw kopen, maar ik denk dat ik binnenkort nog een andere smaak thee van English Tea Shop ga proberen.

Welke thee drinken jullie altijd thuis, en welke van de twee soorten thee hierboven lijken jou het lekkerst?

1 opmerking: