Pagina's

maandag 6 april 2015

CITROEN PAASTAART


Happy Easter! Yes, het is Pasen! Gister hadden we een paasbrunch bij ons thuis en mochten we allemaal hapjes maken. Ik kwam op internet een recept tegen voor heerlijk paascakejes met citroen en die wil ik graag met jullie delen.

Eigenlijk is het gewoon een cake met citroenrasp en citroensap erin, dus in principe kan je het met een basis cake mix ook maken. Maar eerlijk gezegd vind ik cakes uit een pak altijd hetzelfde smaken dus als ik niet al te lui ben, doe ik het met losse ingrediënten.


200 gram zelfrijzend bakmeel
175 gram suiker
abrikozen uit blik
4 eieren
200 gram roomboter
+- 50 gram poedersuiker
1 citroen
slagroom 

2 kommen
mixer
taartvorm

De cake heb ik net zoals een normale cake bereid, wat inhoudt: alle ingrediënten in een beslagkom en mixen! Naast de basisingrediënten (meel, boter, eieren, suiker) voegde ik ook wat citroenrasp en ongeveer een theelepel citroensap toe. Dit beslag deed ik in een taartvorm en daarna op 175 graden 30 minuutjes in de oven. Het hoeft niet zo lang in de oven omdat de taart best wel dun is en dus sneller gaart. Ik gebruikte een taartvorm van 23 cm, maar je zou ook een vierkante ovenschotel kunnen gebruiken.

Terwijl mijn taart bruin bakte in de oven begon ik met het kloppen van de slagroom. Hier voegde ik nog eens 30 gram suiker en een paar druppels citroensap aan toe. Het overige citroensap deed ik in een ander bakje en mengde ik met ongeveer 50 gram poedersuiker tot er een soort glazuur ontstond.


Nadat de cake afgekoeld was sneed ik hem in 12 stukken en smeerde ik op elk stukje een beetje citroenglazuur. Hier overheen ging de slagroom en daarop legde ik een stukje abrikoos. En tada, klaar zijn je paas cakejes! 

 (voor wie het nog niet door had, de topping van de cakejes moet een eitje voorstellen)

 Wat heb jij met Pasen gedaan of wat ga je vandaag nog doen?

- Tessa

1 opmerking: